Toimitusehdot

 

Voimassa 01.09.2016 alkaen

Taikakaulin.fi – Yleiset toimitusehdot

Taikakaulin.fi on Sataka Oy:n (y-tunnus 2770416-3) ylläpitämä markkinapaikka. Taikakaulin.fi myy tuotteita pääasiassa täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen. Olemme ennakonpidätys- ja arvonlisäverorekistereissä.

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Tuotteiden hintoihin lisätään valitun toimitustavan ja maksutavan mukaiset toimituskulut ja maksutapalisät. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Paytrail Oyj
y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Maksutavat

  • Verkkomaksu
    Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet. Verkkopankkipalvelut verkkokaupassamme tarjoaa Paytrail Oyj.
  • Korttimaksut (Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, American express)
    Korttimaksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Paytrail Oyj.
  • Lasku - vaihtoehtoina: Jousto ja Collector (laskutussopimus solmitaan asiakkaan ja luotontarjoajan välillä)
  • Paytrail -tili

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi tai tekstiviestillä lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen ja/tai matkapuhelinnumeron antamista tilauksen yhteydessä. Varmistathan että yhteystietosi ovat oikein.

Toimitustapa ja -kulut

Tilauksesi toimituskulut näet valittuasi maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset Postin tai Matkahuollon välityksellä, joiden toimituksen kulkua voi seurata lähetystunnuksella.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 1-14 päivää. Toimitusaika on riippuvainen varastotilanteesta. Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla.

Vaihto- ja palautusehdot

Verkkokauppaa ja puhelinmyyntiä koskevat kuluttajansuojalain säännökset muuttuivat 13.6.2014. Kuluttajan oikeus peruuttaa esimerkiksi verkkokauppaostos laajeni muutoksen yhteydessä, mutta asiakkaalla on nykyään enemmän velvollisuuksia, mikäli hän haluaa perua kaupan.

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Kuluttajalla on oikeus tutustua tuotteisiin ennen peruuttamispäätöksen tekemistä, mutta ei käyttää niitä. Jos tuotepakkauksia ei ole avattu, kuluttaja-asiakkaalla on oikeus palauttaa tuotteet peruutusaikana ja hän saa koko tuotteesta maksamansa hinnan takaisin. Peruutusoikeuden käyttäminen ei edellytä erityistä syytä palauttamiseen, mutta mielellämme kuulemme palautukseen johtaneen syyn jotta voimme jatkossa kehittää palveluamme.

Peruuttamisesta on ilmoitettava aina myyjälle etukäteen.

Kuluttaja vastaa palauttamiskuluista. (katso edempänä ehdot ilmaiseen tuotepalautukseen.).

Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen eivät riitä kaupan peruuttamiseksi. Itellan tai Matkahuollon toimipaikkapalautuksina tulevat peruuttamatta jätettyjen lähetysten rahti- ja käsittelykulut veloitetaan asiakkaalta.

Peruutusilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta joko soittamalla, sähköpostilla tai palautelomakkeella ja tavara pitää palauttaa 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja kaikin puolin myyntikelpoisia tuotteita. Tuotteiden tulee olla alkuperäisessä kunnossa kaikkine tarvikkeineen ja pakkauksineen. Sinetillisissä pakkauksissa tulee sinetin olla ehjä. Pidätämme oikeuden olla hyväksyttämättä myyntikelvottomien tuotteiden palautuksia tai peruutuksia.


Tuotepalautus ei koske intiimituotteita (esim. kondomit, voiteet ja nesteet), alusvaatteita eikä asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita tai muita erikoistilauksia.

Ilmainen tuotepalautus?

- Vaihto toiseen tuotteeseen tai kokoon onnistuu veloituksetta. Jos vaihdettava tuote on kalliimpi, sinun tulee maksaa erotus. Vastaavasti jos vaihdettava tuote on halvempi, me maksamme erotuksen sinulle.
- Mikäli hyväksyt hinnan hyvityksen lahjakorttina tai alennuskoodilla seuraavassa tilauksessa, voit palauttaa tuotteen veloituksetta.

Palautus ilman syytä? Muuttuiko mieli?

-  Koko Toimituksen tai yksittäisen tuotteen peruuttamistapauksessa asiakas maksaa tuotteen lähetyksistä aiheutuvat kulut (Itella tai Matkahuolto.) Koskee kaikkia tilauksia, riippumatta tilauksen loppusummasta.

Viallinen tuote?

Viallinen tuote vaihdetaan aina toimivaan tuotteeseen. Ole yhteydessä asiakaspalveluumme soittamalla tai sähköpostilla, niin annamme asiakaspalautusohjeet.

Pyydämme huomioimaan, että tänä päivänä useat laitteet ovat varsin erilaisilla tekniikoilla varustettuja. Jos et heti saa tuotetta toimimaan, ole yhteydessä meihin, niin yritämme selvittää tuotteen toiminnot. Kyseessä ei välttämättä ole viallinen tuote, vaan toimimattomuus saattaa liittyä lataukseen, paristoihin tai käynnistykseen.

Ongelmatilanteet:

Vioittunut pakkaus

Vastaanottaessasi pakettia, tarkista paketti ulkoisesti. Jos paketti on ulkoisesti vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin/matkahuoltoon. Ota vastaanottamastasi lähetyksestä mahdollisuuksien mukaan esim. valokuvia tai pyydä virkailijalta todistus vioittuneesta lähetyksestä.

Sinun ei ole pakko avata pakettia toimipaikassa, vaan reklamaation teon jälkeen voit kotona tarkastaa sisällön kunnon. Mikäli havaitset sisällön epäkurantiksi, ota mahdolliset valokuvat ym. tiedot rikkoontuneesta tuotteesta ja ilmoita siitä heti lähettäjälle.

Toimimalla edellä mainittujen ohjeiden mukaisesti, vastuu siirtyy asiakkaalta rahdinkuljettajalle. Muutoin kuljetusvauriota on jälkeenpäin hankala todentaa, eikä kuluttaja välttämättä saa jälkikäteen korvauksia.

Kadonnut lähetys tai virheellinen sisältö

Mikäli lähetys on kadonnut kuljetuksen aikana, tulee sinun ilmoittaa virheestä välittömästi asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@taikakaulin.fi). Pidäthän kaikki dokumentit tilauksesta tallessa, jotta asian selvittäminen on helpompaa ja nopeampaa.

Mikäli lähetys (sisältö) on vioittunut tai se ei muuten vastaa tilaustasi (väärä tuote), tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa paketin vastaanottamisesta asiakaspalveluumme (asiakaspalvelu@taikakaulin.fi). Pidäthän kaikki dokumentit tilauksesta ja paketin vastaanottamisesta tallessa. 

Loading...